szkooola

Bałtów

WYCIECZKA DO BAŁTOWA

dino 2024517 960 720

Koniec roku przedszkolnego, słoneczna pogoda i chęć poznawania świata to świetna okazja do organizacji wycieczek. Dlatego w piątek 10 czerwca część dzieci z naszego przedszkola wraz z rodzicami wzięło udział w wycieczce do Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego organizowanej przez Niepubliczną Szkołę Podstawową w Pławnej. Mimo, że wyruszyć musieliśmy skoro świt, bo czekała nas długa podróż, wszyscy uczestnicy w świetnych humorach stawili się na zbiórkę na czas. Od samego początku dzieciom towarzyszyły ogromne emocje: radość, podekscytowanie a nawet zniecierpliwienie.

Podróż minęła spokojnie, w wyśmienitej atmosferze. Swoją przygodę w Bałtowie dzieci z przedszkola rozpoczęły od zwiedzania Prehistorycznego Oceanarium. W tym miejscu mogliśmy z bliska zobaczyć jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu a to wszystko w trójwymiarowym przekazie. Spotkanie “oko w oko” z prehistorycznymi gatunkami zwierząt było niebywałą atrakcją.

Następnie udaliśmy się do Kina Emocji 5D. Najnowsza technologia wykorzystana w tym kinie pozwoliła uczestnikom naszej wycieczki sceny odgrywające się na ekranie odbierać wszystkim zmysłami.

Kolejną niezwykłą atrakcją był Park Safari. Podróż po tym ponad 60 ha obszarze rozległych łąk, zagajników, wąwozów oraz oczek wodnych odbyliśmy na pokładzie amerykańskiego schoolbusa - zupełnie jak na prawdziwym Safari. W towarzystwie przewodnika mieliśmy okazję poznać wiele gatunków zwierząt oraz ciekawostek z ich życia. Spotkaliśmy bydło Zebu, bydło szkockie, bydło watussi, jak tybetański, owce kameruńskie, owce Quessant, owce Racka, owce czarnogłówki, kozy angorskie, kozy karłowate afrykańskie, kozy karpackie, jelenie europejskie, jelenie Sika, wielbłądy dwugarbne, lamy, dziki, strusie afrykańskie, emu, antylopy nilgau, krowa domowa, kuce szetlandzkie, alpaki, muflony, daniele, żubry. Z wnętrza autobusu ciągle dobiegały odgłosy zachwytu naszych przedszkolaków.

Podróż po Parku Safari zakończyliśmy w Parku Miniatur, gdzie dzieci mogły zobaczyć najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe w różnych okresach historycznych, posłuchać ciekawostek z życia dworskiego. Ten sam amerykański, żółty autobus zawiózł nas na Zwierzyniec Dolny, gdzie spacerując alejkami dzieci oglądały zwierzęta gospodarskie, egzotyczne oraz domowe.

Po tej wyczerpującej części wycieczki nadszedł czas na obiad w “Bałtowskim Zapiecku” i odpoczynek. Dzieci szybko zregenerowały siły dlatego udaliśmy się w kolejne niezwykłe miejsce jakim była “Sabatówka - Wioska Czarownic”. Na początku wszystkich czekał test sprawności i odwagi w “Tunelu odwagi” - każdy przedszkolak oraz każdy rodzic musiał pokonać krótką trasę krętymi, wąskimi i niskimi ścieżkami. Nikomu tej odwagi i sprawności nie zabrakło, każdemu udało się ten test zdać. Następnie u jednej z Wiedźm przenieśliśmy się w świat czarów i magii a w “Chacie u Tekli” mogliśmy skosztować kolorowych karaluchów z galaretką i korą dębu z Łysej Góry.

Przedostatnim punktem naszej wycieczki, chyba najbardziej wyczekiwanym przez naszych dzielnych przedszkolaków był JuraPark - Park Dinozaurów. Wraz z przewodnikiem przemierzając ścieżkę dydaktyczną spotkaliśmy blisko 100 modeli dinozaurów naturalnej wielkości. Znaczna część naszych podopiecznych potrafiłą rozpoznać i nazwać mijane dinozaury a nawet zaskoczyć nas ciekawostkami z ich życia. W “Muzeum Dinozaurów” mogliśmy podziwiać  skamieniałości odkryte w Bałtowie i jego okolicach. Śmiało można stwierdzić, że ta część wycieczki była najbardziej ekscytująca co można było wyczytać z zaciekawionych i rozemocjonawnych twarzy dzieci.

Ostatnim miejscem, gdzie dobrze bawiły się zarówno dzieci jak i dorośli był Park Rozrywki. Przedszkolaki pod czujnym okiem swoich rodziców korzystały z tutejszych atrakcji takich jak: trampoliny, zamki dmuchane, karuzele, gokarty i inne, zajadały się lodami.

Ten dzień był pełen atrakcji, emocji, radości i zabawy.  Wszyscy cali, zdrowi i niezwykle zmęczeni wrócili do domu. W tym miejscu pragnę zaznaczyć, że nasi mali podopieczni byli bardzo dzielni, odważni, rezolutni  i zdyscyplinowani. Cała wycieczka minęła w bezpiecznej i miłej atmosferze i była świetną okazją do integrowania się, poznawania świata, wzbogacania słownictwa i rozwijania mowy i myślenia. Ta fascynująca przygoda na pewno na długo zapadnie w pamięć każdemu uczestnikowi.

Dziękujemy Rodzicom za udział w tej wycieczce.